ΛΟΓΟΣ ΑΝΤΙΡΡΗΤΙΚΟΣ

Επιμέλεια κειμένου: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός-βιοχημικός)

Εισαγωγικά

Στις 4 Δεκεμβρίου 2023 στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://aktines.blogspot.com/2023/12/blog-post_4.html#more

δημοσιεύτηκε άρθρο της κ.Ε.Π  Δρ. Θεολογίας με τίτλο-Κριτικός σχολιασμός του βιβλίου -Η Γερόντισσα της χαράς (μοναχή Γαβριηλία Παπαγιάννη) της μοναχής Φιλοθέης, Ηγουμένης Ι. Ησυχαστηρίου “Παναγία των Βρυούλων”

Ολόκληρο το άρθρο ασχολείται με την αμφισβήτηση της αγιότητας της γερόντισσας Γαβριηλίας, βασιζόμενη η συγγραφέας του άρθρου σε δύο βιβλία. Μεταξύ του γράφοντος (π.Δ.Α ) και της συγγραφέος Ε.Π. διεξήχθη ο παρακάτω  διάλογος.

(Τα υπόλοιπα σχόλια που γράφτηκαν από τρίτους παραλείπονται)

—————————————————————————————

π.Δ.Α : Κυρία Π………..,
Με το συγκεκριμένο άρθρο σας καλλιεργείτε ένα είδος ΛΟΓΙΚΟΦΑΝΟΥΣ ΑΓΙΟΜΑΧΙΑΣ με αρκετή δόση επιστημονικοφάνειας. Και εξηγώ:
Α. Γνωρίζετε, ως δρ. Θεολογίας, ότι τους Αγίους τους αναδεικνύει η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ του Ορθοδόξου λαού και όχι τα βιβλία που εκδίδονται. Επίσης ότι η αγιότητα δεν περνάει από πανεπιστημιακά έδρανα. Σας προκαλώ να κάνετε μια έρευνα με τους ανθρώπους που γνώρισαν τη γερόντισσα και μετά αποφαίνεστε ως ΥΠΕΡ-ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Β. Ξεχάσατε στην κριτική σας να λάβετε υπόψη κάτι βασικό. Ο χώρος της Ιεραποστολής δεν είναι χώρος μακαριότητας στρωμένος με ροδοπέταλα.
Γ. Χρησιμοποιήσατε στο άρθρο σας δύο βιβλία ως πηγές, για να αμφισβητήσετε την αγιότητα της γ.Γαβριηλίας. Θα ήταν εκκλησιαστικά θεμιτό, αντί να χρησιμοποιήσετε αυτά, να ζητήσετε από την αρμόδια Μητρόπολη τα στοιχεία του φακέλου που προσκόμισε για την υποστήριξη της αγιότητας της Γερόντισσας. Απ΄ ό,τι γνωρίζω υπάρχουν ουκ ολίγες μαρτυρίες ανθρώπων για την αγιότητα της γερόντισσας που την γνώρισαν από κοντά και μάλιστα αναφέρουν και θαυμαστά γεγονότα.
Δ. Ένα βιβλίο έχει πολλούς τρόπους πρόσληψης και κατανόησης. Με βάση το βιβλίο ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (που προσωπικά δεν το ταυτίζω πλέον με το συναξάριο της Οσίας γερόντισσας) έχει δημοσιευτεί η εργασία της κ.Ελένης Πλατίστα (Ε.Π) στη Θεολογική σχολή του ΑΠΘ με θέμα «Νοσηλευτική φροντίδα και ιεραποστολή στο έργο της Μοναχής Γαβριηλίας» (2020). Εκεί φαίνεται ακριβώς αυτό που τόνισα παραπάνω. Διαβάστε αυτή την εργασία και μετά αμφισβητείστε την αγιότητα της Γερόντισσας.
Επίσης στο δημοσιευμένο άρθρο του γράφοντος-Γερόντισσα Γαβριηλία. «Η νεοφανής Οσία ως «πρόσωπον αντιλεγόμενον» στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://fdathanasiou.wordpress.com/2023/10/13/%ce%b3%ce%b5%cf%81%cf%8c%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%83%ce%b1-%ce%b3%ce%b1%ce%b2%cf%81%ce%b9%ce%b7%ce%bb%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%ce%bd%ce%b5%ce%bf%cf%86%ce%b1%ce%bd%ce%ae%cf%82-%ce%bf%cf%83%ce%af%ce%b1/
Θα διαπιστώσετε πόσα ορθόδοξα στοιχεία υπάρχουν στο αντιλεγόμενο βιβλίο -ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ- και αφορούν την Οσία πλέον γερόντισσα.
Δ. Το να κατηγορείτε τη γερόντισσα για αποδοχή της ομοφυλοφιλίας, για κατάργηση του θυσιαστικού πνεύματος των αγίων κ,α, το θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΗΘΙΚΑ και ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ και προκαλεί βαρύτατο σκανδαλισμό στο χριστεπώνυμο πλήρωμα.
Κλείνοντας θα καταγράψουμε τη μαρτυρία ενός ιερέως που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο.
“Σε μια συζήτηση για την ορθότητα των μεθόδων και την αγιότητα της Γερόντισσας, ο εν λόγω ιερέας έγινε αντικείμενο χλεύης και αντιδράσεων από τους συναδέλφους του. Τον σκάσανε τον άνθρωπο και πήγε να κοιμηθεί με βαθιά θλίψη. Μετά από μια νύχτα αγωνίας, κατά το ξημέρωμα, ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ να μπαίνει στην κάμαρά του και του πήρε την στενοχώρια. Και του λέει:
ΕΜΕΝΑ, παιδί μου, δεν με νοιάζει, αν με ανακηρύξουν αγία και όλα, όσα λένε για μένα, ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ…
Δεν σχολιάζω περαιτέρω. Όποιος θέλει και μπορεί να το θέλει το πιστεύει! Ακόμα όμως και αν θεωρεί κάποιος, ότι όσα μου είπε, είναι προϊόν φαντασίωσης, ας διδαχθεί, αν έχει πνευματική συναίσθηση για το ποιόν της Γερόντισσας και τι τελικά μετράει και έχει αξία για τους ανθρώπους του Θεού. Και ας αναρωτηθούμε, αν αυτή η εξουθένωση του εαυτού και η προσήλωση στον Χριστό είναι τελικά η ουσία της Αγιότητας. Μυαλό έχουμε όλοι να το σκεφτούμε.
Όλα τα άλλα είναι φασαρίες και συζητήσεις χωρίς αντίκρυσμα στην ωφέλεια”.
—————————————————————————————————-

π.Δ.Α
Μαρτυρίες με νόημα και νεύμα.(Αθανάσιος Κοτταδάκης)
—————————————————————-
«Και, ας μου συγχωρηθεί να ξεκινήσω με τον από κοινού λίαν αγαπημένο μας, όσο και έκτακτα σεβαστό λόγιο Αρχιμανδρίτη και συγγραφέα π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου, «τελευταία και Πνευματικού της», ή όπως λέει η μοναχή Αυγουστίνα, «αξιολάτρευτό της», που γράφει: «Την εγνώρισα, κοντεύουν 48 χρόνια… είδα την καλοσύνη της, την αγάπη της τη χριστιανική, την ευρύτητα, το ζήλο να μεταδώσει κάτι καλό, με διάκριση, με μετριοφροσύνη… με τρόπο πολύ κατάλληλο και οικοδομητικό… Λόγο ζωντανό, αληθινό, γνήσιο… από την εμπειρία της. Ποτέ δεν έκανε το δάσκαλο, ποτέ δεν έλεγε μεγάλα λόγια, ποτέ δεν έκανε επίδειξη… Έκρυβε τον πλούτο της τον πνευματικό… Είχε μεγάλες επιδράσεις σε αγγλόφωνο και γαλλόφωνο κόσμο… ήταν μια αφανής ιεραπόστολος… μετέδιδε εμπειρίες με διάκριση, με λεπτότητα… Και στα Ιεροσόλυμα… κι εδώ στην Ευρώπη… Εντρύφησε στην Αγία Γραφή, στην εμπειρία της Εκκλησίας, χωρίς να το διαφημίζει, είχε εμβαθύνει πολύ, και είχε κάτι να μεταδώσει σε κάθε άνθρωπο… Διακόνησε στο έργο των, π. Παπασαραντόπουλου, πρώτου Έλληνα Ιεραπόστολου της Αφρικής στην εποχή μας, Αρχιεπίσκοπου Σινά Δαμιανού, που την κάλεσε… κάτω στην κοιλάδα της Φαράν… να οργανώσει το γυναικείο Μοναστήρι, Μητροπολίτη Γερμανίας Ειρηναίου, ευλογήθηκε από τον Αμφιλόχιο Μακρή, ονομαστό Γέροντα της Πάτμου, που της έδωσε το
 μικρό μοναχικό σχήμα με οικουμενική αποστολή, κράτησε επαφή αμοιβαίου σεβασμού με το Γέροντα Σωφρόνιο του Έσσεξ-Αγγλία… Λοιπόν είναι σημαντικό, το τονίζουμε και πάλι, διακόνησε σε κορυφαίους ορθόδοξους αρχιερείς, που λένε μερικοί είχε μόνο ξένους, τι βλακείες είναι αυτές, ο Δαμιανός βαστάει το Σινά, την μεγάλη αυτή ύπαρξη, ο Ειρηναίος άνοιξε δρόμο στη Γερμανία, μέσα στο πλήθος των Ελλήνων εργατών, τους μάζεψε στους ναούς στη Βόννη… Ο Δεσπότης με το βαλιτσάκι, που έμπαινε στο τραίνο στη σειρά… Κοινωνικότατος, αλλά και σωστός άνθρωπος, ούτε κοινωνικότης πολύ προς τα έξω, που μερικοί μοντερνίζουνε, μερικοί ανόητοι κληρικοί, ούτε πάλι κλειδωμένος, διάλογο… Δεν είναι τυχαίο αυτό για όσους σχολιάζουν και λένε με ποιους είχε επικοινωνία και με ποιους είχε αναφορά πνευματική εναλλάξ, ξέρετε τι είναι πέντε κορυφαίοι ευσεβείς και σπουδαίοι κληρικοί, δεν είναι τυχαίο».

Περνώ στο Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου, και μετά Γερμανίας Ειρηναίο-Γαλανάκη-εκκλησιαστικό άνδρα με ανοιχτούς ορίζοντας, γνωστό για το αξιοθαύμαστο κοινωνικό και πολιτιστικό έργο του και στη Μητρόπολη Κισσάμου και Σελίνου, όπου το λαμπρό δημιούργημά του, το Συνεδριακό Κέντρο «Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης», στο Κολυμπάρι, είναι μεγάλος «πομπό» προβολής της Ορθοδοξίας στον κόσμο !
«Όταν αρχές του 1972, με εκλογή του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανέλαβα την ποιμαντορία της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας, γράφει, ήλθε κι εκείνη μαζί μου τον πρώτο καιρό και βοηθούσε στη νέα αυτή αποστολή μου στον Ευρωπαϊκό χώρο. Αργότερα την συναντούσα στην Αθήνα όπου είχε το κελί της… μια «κατ’ οίκον Εκκλησία» των πρώτων χριστιανικών χρόνων, στην οποία ακουγόταν ο λόγος του Θεού στα πλαίσια της Ορθόδοξης Παράδοσής μας… Η Γερόντισσα Γαβριηλία ήταν μια μοναχή με μόρφωση, γλωσσομάθεια και ευρύτερη αντίληψη… Την ίδια ευρύτητα είχε στα θέματα χριστιανικής ζωής και συμπεριφοράς, και βοηθούσε πολλούς, μάλιστα νέους, να γνωρίσουν την Εκκλησία, και ν’ αναπαυθούνε στην Χάρη του Θεού… Δεν έζησε κλεισμένη σ’ ένα Μοναστήρι. Μοναστήρι της ήταν ο κόσμος όλος. Η μεγάλη προσφορά της, πνευματική και κοινωνική την καθιστά ένα πολύτιμο κεφάλαιο στη ζωή της σημερινής Ορθοδοξίας…»

…………………………………………………………

Ε.Π. είπε…

Π. Δημήτριε Αθανασίου,
1.Τα επιχειρήματά μου δεν είναι ούτε λογικοφανή ούτε επιστημονικοφανή. Είναι καθαρά επιστημονικά, γιατί παραπέμπω σε ακριβείς σελίδες με εισαγωγικά. Οποιοσδήποτε μπορεί να τα βρει.
2.Ήδη από τη Μητρόπολη Λέρο ζήτησε ό,τι χρειαζόταν η Μητρόπολη Πειραιώς! Ακόμη αναμένεται η απάντηση!
3.Το έργο της Πλατίστα το γνωρίζω. Στηρίζεται μόνο σε αυτά τα 2 που στηρίχτηκα κι εγώ (στην Ασκητική της αγάπης και τη Γερόντισσα της χαράς) και στον Αργολίδος Νεκτάριο, που στηρίζεται (τι σύμπτωση!) πάλι στα 2 προηγούμενα. Η δε μοναχή Φιλοθέη στη Γερόντισσα της χαράς στηρίζεται κι αυτή στην Ασκητική της αγάπης. Ο ένας στηρίζεται στον άλλον και αλληλοστηρίζονται. Και η πηγή είναι μία: Η Ασκητική της αγάπης, το προβληματικό βιβλίο.
4.Ο Μητροπολίτης Λέρου ομολογεί ότι δεν υπήρχαν θαύματα (όπως και επισημαίνω στην κριτική μου). Εκτός κι αν εσείς ως θαυμαστά γεγονότα εννοείτε το «μου είπε», «της είπα», «αισθάνθηκα έτσι», «είδα όνειρο» κλπ. Τα ΟΝΕΙΡΑ π. Δημήτριε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ. Δεν έχετε διαβάσει συναξάρια για τις απάτες του διαβόλου;
Η Εκκλησία μας στην Παράδοσή της περίμενε και 100 χρόνια μπορεί και περισσότερο, για μια αγιοκατάταξη, ακριβώς για να αποφύγει μαρτυρίες συναισθηματικού τύπου
5.Στο ιστολόγιό σας που αναφέρεστε, επειδή έχουμε διαφορετικές απόψεις, μετά από 2 μικρά σχόλια που έκανα, με μπλοκάρατε και δεν μπορούσα να απαντήσω.
6.Όσον αφορά στην αμνήστευη της ομοφυλοφιλίας από τη Γαβριηλία, μην μου απαντάτε με τις λέξεις ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κλπ. Απαντήστε μου συγκεκριμένα και με επιχειρήματα.
7.Το να υπάρχουν πολλά ορθόδοξα στοιχεία στην Ασκητική είναι φυσικό επόμενο. Ποτέ η πλάνη δεν είναι απογυμνωμένη. Αλλά μην ξεχνάμε ότι μια σταγόνα δηλητήριο μέσα σε ένα ποτήρι καθαρό νερό αρκεί για να κάνει όλο το ποτήρι επικίνδυνο.
8.Θέλετε να την προσκυνήσετε ως αγία, κάντε το. Κανείς δεν σας εμποδίζει. Έχετε και την ευλογία του Πατριάρχη, που αυτή η αγιοκατάταξη τον βολεύει στις οικουμενιστικές και συγκριτιστικές πρακτικές του.

…………………………………………………………………………..

π.Δ.Α είπε…

Δεν σε μπλόκαρα σε κανένα ιστολόγιο γιατί δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα Μάθε επίσης ποιος είναι ο Μητροπολίτης Καλύμνου που υπέβαλλε τον φάκελο. Μαθε επίσης πως γράφτηκαν στα συναξάρια τα θαύματα των Αγίων ;Και ποιος σου είπε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για αγιοκαταταξη είναι τα θαύματα;;;
Γίνεσαι αγιομαχος και πρόσεξε το αυτό.

..Αποδέχομαι τους Αγίους που αναδεικνύει και σέβεται η εκκλησιαστική συνείδηση.Ημουν από αυτούς που είχα αντιρρήσεις για πολλές σύγχρονες αγιοκαταταξεις αλλά προτίμησα να σιωπήσω γιατί η λαϊκή εκκλησιαστική συνείδηση τους αποδέχεται και η Εκκλησία τους τιμά.

……………………………………………………………………………………..

π..Δ.Α είπε…

κυρία Π……,
Το να μην δέχεστε την αγιότητα της Οσίας είναι δικαίωμά σας, όμως το να προπαγανδίζετε τις απόψεις της αγιομαχίας σας στο διαδίκτυο είναι εκκλησιαστικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Και εξηγούμαι. Γνωρίζετε ότι το πολίτευμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ΣΥΝΟΔΙΚΟ. Οι αγιοκατατάξεις γίνονται με Συνοδικές Αποφάσεις και θεσμικά από τη Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Αν οι αποφάσεις είναι λάθος, αυτό θα το κρίνει άλλη Πανορθόδοξος Σύνοδος και όχι εσείς. Επομένως και εσείς και η Μητρόπολη που αμφισβητεί τη συγκεκριμένη απόφαση της αγιοκτάταξης, αντί να προπαγανδίζετε τις απόψεις σας στο διαδίκτυο, να απευθυνθείτε με τον ενδεδειγμένο εκκλησιαστικό τρόπο προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν είναι υποχρεωμένη η Μητρόπολη Καλύμνου να απαντήσει.
Κατηγορείτε την οσία γερόντισσα για έλλειψη ορθοδόξου ήθους με βάση τα βιβλία που χρησιμοποιείτε. Και σας ρωτώ.
ΓΙΑΤΙ ΤΑΥΤΙΖΕΤΕ ΤΗ ΒΙΟΤΗ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ;;;
Εξάλλου σας είπα ότι η ανάγνωση και η πρόσληψη των συγκεκριμένων βιβλίων έχει πολλούς τρόπους. Στη δική μου δημοσίευση με βάση πάλι το ένα βιβλίο, σας απέδειξα το ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟ ΗΘΟΣ της γερόντισσας.
Σχετικά με την αντιμετώπιση του ομοφυλόφιλου που γράφετε σας παραπέμπω να μάθετε πώς αντιμετώπισε ένα ομοφυλόφιλο ο Όσιος Παϊσιος. Και για να μην βγουν αυθαίρετα συμπεράσματα: Η ομοφυλοφυλία είναι βδελυρή αμαρτία και καταδικαστέα πράξη, όμως η ποιμαντική αντιμετώπισης του ομοφυλόφιλου θέλει τέχνη και διάκριση, ώστε ο ομοφυλόφιλος να έρθει σε μετάνοια. Η αποσπασματική παράθεση ενός κομματιού από ένα βιβλίο δεν οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα, όπως πιστεύετε ότι είναι τα δικά σας.
Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα συμπεράσματά σας. Σας έγραψα ότι τη συγκεκριμένη γερόντισσα τη θαύμαζαν και την ύμνησαν για το εκκλησιαστικό της ήθος μεγάλες εκκλησιαστικές προσωπικότητες. Αυτά εσείς τα παραβλέπετε και καλλιεργείτε την προτεσταντίζουσα ορθοδοξία σας μέσα από μια παράλογη λογική. Γνωρίζετε ότι ό Όσιος Πορφύριος είχε πνευματική επικοινωνία με την Γερόντισσα; Ό Όσιος χαρακτηριζόταν και για το διορατικό του χάρισμα. Αν είναι έτσι, όπως τα λέτε, δεν θα το ήξερε ο Όσιος;;
Ο π.Γεώργιος Δορμπαράκης σε ένα κείμενό του έγραψε:
« την ευωδία της χάριτός της την οσφράνθηκαν πολλοί αγιασμένοι άνθρωποι, όπως ο όσιος Αμφιλόχιος της Πάτμου που είπαμε, αλλά και άλλοι, όπως ο γνωστός Γέροντας Λάζαρος Μουν, ο γνωστός μοναχός Λεβ Ζιλέ, κυρίως όμως ο όσιος μέγας Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, ο οποίος εν Πνεύματι προφανώς με πληροφορία Κυρίου την αναζήτησε και την πήρε τηλέφωνο, λίγο καιρό πριν απέλθει από τον κόσμο τούτο, για να έχει επικοινωνία μαζί της και αισθητά, πέραν της επικοινωνίας της πνευματικής που αναπτύσσεται ανάμεσα σε πνευματικούς ανθρώπους».
Τέλος σας τονίζω, ότι είτε το θέλετε, είτε όχι, η γερόντισσα βρίσκεται στο ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Γι΄ αυτό, προκειμένου να μην πέσετε στην ασυγχώρητη αμαρτία της βλασφημίας του Αγίου Πνεύματος, σας παρακαλώ να σιωπήσετε, για να μη σκανδαλίζετε το ακατήχητο πλήρωμα της Εκκλησίας με τα λογικοφανή επιχειρήματά σας.
«Γενικά, όσοι ανήκουν σε ‘ κλειστούς κύκλους’ στην Εκκλησία και διεκδικούν την αποκλειστικότητα της ορθοδοξίας, ορθοπραξίας, ορθοφροσύνης, ορθού ρόλου του τιμητή των πάντων κλπ( και σε αυτή την θέση μπορείτε να φανταστείτε όποιον και όποιους θέλετε πολύ άνετα και να έχετε πάντα δίκιο), δύσκολα παραδέχονται την αγιότητα όσων δεν ακολουθούν τους δικούς τους τρόπους και τακτικές. Και ακόμα πιο δύσκολα έως και καθόλου όσους δεν αποδέχονται τους ιδίους σαν μοναδικούς μάρτυρες και αυθεντίες! Στην Εκκλησία έχουμε εναλλακτικές μορφές άσκησης, αγιότητας και πολιτείας. Δεν μοιάζουμε όλοι με όλους . Όποιος θέλει μπορεί να σκανδαλίζεται για την αγιοκατάταξη της μακαριστής Γερόντισσας Γαβριηλίας, αλλά με αυτό τον τρόπο αποδεικνύει τον θεληματάρικο και αυθάδη χαρακτήρα του ως χριστιανού και την απαίτηση του να θέτει εαυτόν πάνω από την κοινή εκκλησιαστική συνείδηση! Μια γυναίκα του κόσμου, περιοδίτισσα, φερεοικη, χωρίς αναστολές στην εκφραστικότητα και την εξωτερίκευση να γίνει Αγία και εμείς οι νοικοκυρεμένα στατικοί στυλοβάτες της Εκκλησίαςνα μείνουμε στο περιθώριο! Απαγε! Αυτές ειναι οι απόκρυφες σκέψεις και πληγές πολλων που ανακάλυψαν ξαφνικά προβληματική πίστη στην αγία. Προβληματικές καταστάσεις.(π.Π.Κ.-ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΡΘΡΟΥ)

Ε.Π. είπε…

Π. Δημήτριε, κάποιος που δέχεται την τηλεπάθεια είναι άγιος; Κάποιος που λέει σε έναν ομοφυλόφιλο για να παρηγορήσει που ο «αγαπημένος» του τον αποφεύγει, «Μη στεναχωριέσαι! Και τα παντρεμένα ζευγάρια κάνουν αποχή κάποιες περιόδους του χρόνου!», είναι άγιος; Εσείς λέτε το ίδιο, αν έρθει να σας δει ένας ομοφυλόφιλος;

π.Δ.Α είπε…

Κυρία Π……….
Ο τίτλος του άρθρου σας είναι «»Κριτικός σχολιασμός του βιβλίου -………».Αυτό το ξεχνάτε και στην πορεία το θέμα σας γίνεται η αγιοκατάταξη της γερόντισσας Γαβριηλίας.
Για οποιαδήποτε απορία σας καλύτερα να απευθυνθείτε στην συγγραφέα του βιβλίου και να τις υποδείξετε πιθανά λάθη της και όχι να γίνεσθε αγιομάχος. Τα γραφόμενα και μάλιστα σε διαλογική συζήτηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ.
Για να σας απαντήσω στις ερωτήσεις σας πρέπει να γνωρίζω τα πρόσωπα, να έχω ολοκληρωμένες τις συζητήσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν αυτές. Η αποσπασματική παράθεση διαλόγων δεν βοηθάει, αλλά περιπλέκει το θέμα.
Μην ξεχνάτε ότι για αποδοχή της τηλεπάθειας κατηγόρησαν και τον Όσιο Πορφύριο.
Όσον αφορά το θέμα της ομοφυλοφιλίας σας παρέπεμψα στο πως αντιμετώπισε ο Όσιος Παϊσιος ανάλογη περίπτωση. Η ερμηνεία που δίνεται στον «υποτιθέμενο» διάλογο μεταξύ γ.Γαβριηλίας και ομοφυλόφιλου είναι δική σας, γιατί άλλος μπορεί να το ερμηνεύσει διαφορετικά, χωρίς να σημαίνει ότι αποδέχεται την αμαρτία του σοδομισμού. Σας είπα ότι τα θέματα αυτά θέλουν ποιμαντική τέχνη και διάκριση. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να αντιμετωπίσετε ποιμαντικά και να συναισθανθεί την αμαρτία του ένας άνθρωπος ο οποίος έζησε σε κοινωνικό περιβάλλον, το οποίο αποδέχεται δυστυχώς τον σοδομισμό ως φυσιολογική κατάσταση. Αν ξεκινήσουμε αμέσως να του κάνουμε κήρυγμα δεν τον κερδίζουμε τον πάσχοντα αλλά γινόμαστε εισαγγελείς και κατήγοροι και του κλείνουμε την πόρτα της μετάνοιας.
Γνωρίζετε ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένα βαρύ σαρκικό αμάρτημα και συγκαταλέγεται στην πορνεία του σώματος. Αν διαβάσετε τα γεροντικά θα δείτε με πόση διάκριση οι φωτισμένοι γέροντες αντιμετώπισαν περιπτώσεις πόρνων ανθρώπων. Ακόμα και τακτική θεία κοινωνία επέβαλλαν ως μέσο καταπολέμησης του επάρατου πάθους της πορνείας.
Δεν θα συνεχίσω την συζήτηση μεταξύ μας γιατί διακρίνω μια ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΗ ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑ στα γραπτά σας που με παραπέμπει στο ΑΛΑΘΗΤΟ, πρακτική ξένη προς το πνεύμα της Ορθοδοξίας.
Σας τονίζω άλλη μια φορά. ΜΗΝ ΓΙΝΕΣΘΕ ΑΓΙΟΜΑΧΟΣ, κρατήστε τις απόψεις για τον εαυτό σας και ΜΗΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΕ. Για οποιαδήποτε απορία σας απευθυνθείτε στην συγγραφέα του βιβλίου και όχι σε τέτοιου είδους διαδικτυακά άρθρα γιατί παρασύρετε και άλλους στα λάθη σας.
Ως επίλογο σας παραθέτω την εμπειρία του συγγραφέα Γεωργίου Δούδου που σχετίζεται με το θέμα και την οποία δημοσίευσε σαν σχόλιο σε άλλη συζήτηση για την γ.Γαβριηλία.
«Κάποτε φιλοξενούσα στο γραφείο μου μια αγαπητή μου Μοναχή, διδάκτορα Θεολογίας του Αγίου Σεργίου κι έναν εκλεκτό φίλο Ιερομόναχο από την Αγγλία. Η φίλη Μοναχή σε συζήτηση για τη μακαριστή Γερόντισσα επανέλαβε τον «μυρηκασμό» πως δήθεν πίστευε σε πλάνες ή τουλάχιστον ασπαζόταν αιρετικές προς την Ορθοδοξία αρχές…. Το μόνο που της είπα, και θα το επαναλαμβάνω σε όλους τους σεβάσμιους πνευματικούς και μη, κοσμικούς και Αγιορείτες, που η παρουσία της Γερόντισσας Γαβριηλίας έχει ξυπνήσει το επιθετικό μένος τους για την προάσπιση της Ορθόδοξης Πίστης, ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι είσαι διδάκτωρ Ορθοδόξου Θεολογίας και στερείσαι την απόλαυση να ανιχνεύσεις τα ίχνη από την Πνοή του Πνεύματος…(Γεώργιος Δουδος)