5 thoughts on “Ερμηνεία του Ζ Αποστολικού Κανόνα για την εορτή του Πάσχα.(Αγ.Νικοδήμου Αγιορείτου)

  1. Χριστός Ανέστη!
    «Έχουν γνώσιν οι φύλακες»!!
    Μόλις μιας ημέρας βέβαια, μιας και εχθές διάβασα από το Πηδάλιον αυτά που αναρτήσατε σήμερα!

    Λοιπόν, ο άγιος Νικόδημος επικαλείται τον Ιερό Χρυσόστομο και μας λέει ότι «Χρόνου ακρίβειαν, και ημερών παρατήρησιν δεν ηξεύρει η του Χριστού Εκκλησία» ΑΛΛΑ με τον «Όρο της Νίκαιας» τι ψάχνουμε αν όχι «Χρόνου ακρίβειαν, και ημερών παρατήρησιν»;;;!!! Και σε ποιους το ανέθεσαν αυτό οι Θεοφόροι Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου; Σε ειδικούς αστρονόμους και μαθηματικούς του Πατριαρχείου της Αλεξάνδρειας ανέθεσαν να βρουν πότε πέφτει κάθε έτος η εαρινή ισημερία, η 1η Πανσέληνος μετά από αυτή και πότε το εβραϊκό πάσχα!!! Άρα έτσι κι αλλιώς η Εκκλησία μελετά χρόνου ακρίβειαν και ημερών παρατήρηση!

    Πρέπει να τονιστεί πάλιν και πολλάκις ότι κατά την 1η Οικουμενική Σύνοδο οι Πατέρες δεν όρισαν την 21η Μαρτίου ως ισημερία, αυτό το ανέθεσαν να το βρουν οι ειδικοί!!

    Και τέλος από τη μια θεωρούμε τους παλαιοημερολογίτες σχισματικούς γιατί δε δέχθηκαν να ακολουθήσουν την σωστή διόρθωση του ημερολογίου από Ιουλιανό σε Γρηγοριανό ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ σχισματικοί ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ οι Λατίνοι που αυτοί ΔΕΧΘΗΚΑΝ να ακολουθήσουν τη σωστή διόρθωση της ημερομηνίας της ισημερίας;;;;;;!!!!
    Δλδ είτε έτσι είτε αλλιώς εμείς έχουμε πάντα δίκιο;;!!
    Δε νομίζετε ότι κάπου δε στέκει αυτό το σκεπτικό;;;

    Νομίζω ότι το θέμα είναι λυμένο από το 325 μ.χ. και κάτι πρέπει να γίνει ώστε να πάψουν οι φιλονικίες!

    Ευχαριστώ και πάλι για τον κόπο σας!
    Χαίρετε!

    • Ανοίγεται το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΘΕΜΑ το οποίο δεν είναι καθόλου απλό επειδη αυτό το εκμεταλλεύτηκαν οι Λατινοι για προσηλυστικούς σκοπούς.
      Οι Λατινοι είναι σχισματικοί και αιρετικοί όχι εξ αιτίας του ημερολογίου αλλα για δογματικές αιρετικές δοξασίες που υιοθέτησαν και ξέφυγαν απο το δρόμο της Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Επίσης προσωπικά δεν θεωρώ τους Παλαιοημερολογίτες σχισματικούς.

      Μην ξεχνάτε ότι όλες οι άλλες Σύνοδοι ενέκριναν τα της Α Οικουμενικής.
      Βασικός σκοπός των Συνόδων όπως σας είπα ήταν η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και ο εορτασμός όχι με ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.
      Αυτό φαίνεται καθαρά στην ερμηνεία του Ζ Αποστολικού Κανόνα απο τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη.
      Δεν ενδιέφερε καμία Σύνοδο η αστρονομική ακρίβεια. Γι΄αυτό δεν άλλαξαν κανένα όρο της Α Οικουμενικής οι επόμενες Σύνοδοι, ούτε συμπλήρωσαν κάτι.
      Η Α Οικουμενική ανέθεσε την σύνταξη των Πασχαλίων στους αστρονόμους του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας χωρίς να θέσει όρο να αλλάζουν τα Πασχάλια με βάση την εκάστοτε ισημερία. Αυτό αυθαίρετα έκαναν οι Λατίνοι για άλλους λόγους.
      Όμως μην ανοίγουμε άλλο θέμα και ας τελειώσουμε προς το παρόν εδώ.
      ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.,

  2. Το ημερολογιακό θέμα δεν το άνοιξα εγώ αλλά κάποιοι επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος που μίλησαν για κοινό Πάσχα, φέτος, με τους Εβραίους!!
    Δεν ευθύνομαι εγώ, άλλοι ευθύνονται!

    Λέει, λοιπόν, ο άγιος Νικόδημος,
    «Και βλέπε αγαπητέ, πώς ο θείος Χρυσόστομος ονομάζει σχισματικούς τους Λατίνους , όχι δια τι δεν είναι τούτο, όσον κατά την ισημερίαν, ορθόν…. Αλλά διατί εχωρίσθησαν κατά τούτο από ημάς, το οποίον είναι έγκλημα ασυγχώρητον, κατά τον αυτόν άγιον…..».

    Άρα ο άγιος Νικόδημος θεωρεί σχισματικούς τους Λατίνους ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ του ημερολογίου αυτό είναι σίγουρο, το λέει ξεκάθαρα!!
    Το θέμα που ανακύπτει τώρα είναι ποιους θα θεωρούσε σχισματικούς εδώ στην Ελλάδα σήμερα, εμάς της Εκκλησίας της Ελλάδος ή τους παλαιοημερολογίτες;;;;!! ……….

    Αγαπητέ, οι παλαιοημερολογίτες αποσχίσθηκαν από την Εκκλησία και δεν έχουν κοινωνία μ’Αυτήν… θέλουμε δε θέλουμε αυτό λέγεται σχίσμα!
    Κι αν εσείς δε τους θεωρείτε σχισματικούς τι πάει να πει αυτό ότι έχετε ευχαριστιακή κοινωνία μ’αυτούς;

  3. O Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης όχι μόνο στην ερμηνεία του παραπάνω κανόνα αλλά και σε άλλα έργα του θεωρεί τους Λατίνους σχισματικούς γιατί είναι αιρετικοί.Και η αίρεση σχίζει την Εκκλησία. Σας υπενθυμίζω το όραμα του Αγίου Πέτρου Αλεξανδρείας που ο Χριστός του αποκάλυψε ότι ο Άρειος έσχισε τον χιτώνα Του.Τώρα ποιοί αποσχίσθηκαν απο την Εκκλησία και ποιοί όχι αφήστε να αποφανθεί μελλοντική Σύνοδος Ορθόδοξων Επισκόπων.
    Όσον αφορά το κριτήριο του σχίσματος που για σας είναι η ευχαριστιακή κοινωνία καλύτερα να μην το αγγίξουμε γιατί σήμερα ο Οικουμενισμός έχει διαβρώσει τα πάντα οπότε θα καταλήξουμε σε άτοπο.
    Θα ήταν ενδιαφέρον να μας απαντήσετε πως εφαρμόζεται ο παραπάνω Κανόνας στους σημερινούς επισκόπους που τον παρέβησαν και έχουν ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ τους.
    Επίσης σας υπενθυμίζω Τον α΄ Κανόνα της Αντιόχειας τον παραθέτω σε μετάφραση
    —————————————————————————————:
    « Όλοι όσοι τολμούν να καταπατούν τον Όρον της αγίας και μεγάλης Συνόδου, που συγκλήθηκε στη Νίκαια με την παρουσία της ευσέβειας του θεοφιλέστατου βασιλιά Κωνσταντίνου, σχετικά με τη γιορτή του σωτηρίου Πάσχα, να είναι ακοινώνητοι και απόβλητοι από την Εκκλησία, αν επιμένουν να αντιστέκονται με εριστικό πνεύμα σ’ όσα ορθά έχουν αποφασιστεί, και αυτά ας ορίζονται για τους λαϊκούς.
    Κι’ αν κάποιος από τους επικεφαλής της Εκκλησίας, δηλ. επίσκοπος ή
    Πρεσβύτερος ή διάκονος, ύστερα από αυτόν τον Όρον, τολμήσει να αυθαιρετήσει έτσι, ώστε να προκαλέσει διαστροφή του πλήθους και ταραχή των Εκκλησιών και να τελέσει το Πάσχα μαζί με τους Ιουδαίους, αυτόν η αγία Σύνοδος από τώρα και στο εξής τον έκρινε κιόλας ξένο προς την Εκκλησία, επειδή όχι μόνο επισωρεύει αμαρτίες για τον εαυτό του, αλλά γίνεται αίτιος διαφθοράς και διαστροφής για πολλούς.
    Και δεν καθαιρεί μόνο αυτούς από το λειτούργημά τους, αλλά και όσους θα τολμήσουν να «κοινωνήσουν» μ’ αυτούς μετά την καθαίρεσή τους. Και όσοι καθαιρέθηκαν να στερούνται και την εξωτερική τιμή την οποία απολαμβάνει ο άγιος κανόνας και το ιερατείο του Θεού».
    ————————————————————————————————————-
    Εκ μέρους μου αυτό θα είναι και το τελευταίο σχόλιο.Σας ευχαριστώ για τον διάλογο παρόλο που κρύψατε την ολοκληρωμένη σας ταυτότητα (ονοματεπώνυμο).ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

    • Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!

      Αφού τελείωσε ο διάλογός μας ας καταθέσω το πραγματικό μου όνομα που είναι Αντώνιος (https://waitingka.blogspot.com)
      αλλά μ’αυτά τα τελευταία σας μου δημιουργήσατε νέες απορίες όπως, έχετε την πεποίθηση οτι η Εκκλησία της Ελλάδος είναι αυτή που αποσχίσθηκε και ουχί οι παλαιοημερολογίτες και φυσικό κι επόμενο έχω πλέον και την απορία αν όντως είστε σε ευχαριστιακή Κοινωνία με τους παλαιοημερολογίτες;; Είστε;

      Αν δεν υπάρχει ευχαριστιακή κοινωνία, που δεν υπάρχει με τους παλαιοημερολογίτες, τότε σίγουρα μιλάμε για σχίσμα, απλούν!

      Αγαπητέ, προσωπικά νομίζω πως όποιος δεν υπολογίζει την ημερομηνία του Πάσχα βάσει της πραγματικής ισημερίας μιας και δεν υπάρχει άλλη, μια είναι η ισημερία, όπως θεσμοθέτησαν οι Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου θα βρεθεί υπόλογος στο τέλος της Ιστορίας!!
      Όλα τα άλλα απλώς δυσκολεύουν την ήδη περίπλοκη κατάσταση!!

      Μαζί μ’αυτό το θέμα που με απασχόλησε τελευταία υπήρξε και κάτι άλλο και μιας και σας θεωρώ πλέον από τους καλύτερους συζητητές — η εμπειρία μου με τα blogs που ως βασικά θέματά τους έχουν τα θεολογικά είναι τολμώ να πω απελπιστική (δεν υπάρχει ιστολόγιο όπου προσπάθησα να μιλήσω όπως με εσάς και να μη κοπούν τα σχόλιά μου μετά από ένα σημείο)– ας το καταθέσω μήπως έχετε κάτι υπόψιν!

      Λοιπόν, και πάλι ο άγιος Νικόδημος αναφέρεται σε μια Σύνοδο, την εν Αντισιοδώρω, βάσει της οποίας απαγορεύεται η τέλεση δύο Θείων Λειτουργιών την ίδια μέρα! Γνωρίζετε περισσότερες λεπτομέρειες γι’αυτήν την Σύνοδο;
      Πότε έγινε, πόσοι Επίσκοποι έλαβαν μέρος, αν κάποιος από αυτούς είναι γνωστός άγιος, ποιους άλλους Κανόνες είχε κτλ

      *Σημειωτέον οτι και μόνο αυτή η ερώτηση, τις προηγούμενες ημέρες, σε δυο από τα πλέον γνωστά «θεολογικά» ιστολόγια ήταν ικανή να με κόψουν εντελώς…

      Ευχαριστώ και πάλι για το κόπο σας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s