ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΤΑΣΗΣ  ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ‘’ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ’’

%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf

 

ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ

Του Β. Χαραλάμπους

____________

Στο διάβα ετούτης της πολιτείας

το ίδιο θαρρώ ιστόρημα

κι επίμονα αναζητούν

τούτοι οι καιροί μια Αντιγόνη

γιατί όσο περνούν τα χρόνια η Ισμήνη σωπαίνει.

 

Του Κρέοντα η διαταγή σκληρή

κι ο Πολυνείκης άταφος.

 

Αναζητούμε επίμονα

μια Αντιγόνη λοιπόν

που ποτέ, μα ποτέ δεν θα δειλιάσει

σε τούτη την πολιτεία

πούμαθε παράξενα να σωπαίνει.

 

Κι εκείνο

που περίσσια

φαίνεται πληγώνει

πως τ΄ άδικο

μα και συνάμα τόσο λαθεμένο

έτοιμοι επιμόνως να δεχθούν.

 

Γιατί όταν αλλουνούς να πείσεις θέλεις

ότι είναι δίκαιο και πρέπει

πάντα στου νου σου πρεπούμενο είναι να έχεις

ότι το δίκαιο ποτέ δεν εξαρτάται

από τη γνώμη των πολλών.

 

Κι όταν την απόφαση θα πάρεις

στη Ισμήνη να το κρυφοειπείς

γνώριζε πως σίγουρα μονάχος

στου Πολυνείκη την ταφή θα προχωρήσεις.

——————————————————————

 

Εξ αφορμής της πρόσφατης διάψευσης του Υπουργείου Παιδείας, έρευνας και θρησκευμάτων της Ελλάδας, δημοσιευμάτων που ανεφέροντο στο θέμα της κατάργησης της διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλέους που διδάσκεται στη Β΄ Λυκείου, ίσως είναι σκόπιμο να αναφερθούμε στο κατ’ εξοχή κατά την άποψή μου μήνυμα που δίδεται από τη διδασκαλία μαθήματος αυτού.  Είναι γεγονός ότι το έργο αυτό αποτελεί πηγή δημοκρατικών διδαγμάτων, γι’ αυτό και τα κείμενα που είχαν δημοσιευτεί τις μέρες αυτές, γύρω από το θέμα τούτο είχαν περιστραφεί.

 

Αντί άλλης επεξηγηματικής αναφοράς στο κατ’ εξοχή κατά την άποψή μου μήνυμα που δίδεται από τη διδασκαλία μαθήματος αυτού, θα αναφέρω κάτι ενδιαφέρον που διάβασα πολύ παλιά, για την Πανευρωπαϊκή συνάντηση θεατρολόγων, σκηνοθετών, παιδαγωγών κ.ά., τόσο Δυτικοευρωπαίων όσο και Ανατολικοευρωπαίων  (με βάση την τότε πολιτική διάκριση) που πραγματοποιήθηκε το 1972.  Κατά τη συνάντηση αυτή ο  Σοβιετικός Ταΐρωφ (αν δεν κάνω λάθος στο όνομά του), ανέφερε επαιρόμενος ότι «στη Σοβιετική Ένωση έχουμε τους καλύτερους σκηνοθέτες και θεατρικούς συγγραφείς».  Του απάντησε όμως αποστομωτικά Άγγλος θεατρολόγος με τα εξής λόγια : «στην Αθήνα δημιουργήθηκε το θέατρο και όχι στη Σπάρτη.  Μόνο ένας λαός που αντιτάσσει το νόμο της ηθικής απέναντι στην πολιτική εξουσία, μπορεί να γράψει ένα θεατρικό  έργο σαν την Αντιγόνη του Σοφοκλέους».

 

Απλά να υπενθυμίσουμε ότι η Αντιγόνη παρά την απαγόρευση του Κρέοντα, ενταφιάζει στο τέλος το νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, αψηφώντας τους Κρεόντειους νόμους.  Αυτό δεν αποτελεί ένα απλό μάθημα δημοκρατίας, αλλά ένα μάθημα στάσης ζωής και αντίταξης του ‘’νόμου της ηθικής απέναντι  στην πολιτική εξουσία’’, για να χρησιμοποιήσουμε το εύστοχο και αποστομωτικό επιχείρημα του Άγγλου θεατρολόγου.

 

Στη διάκριση ‘’βιολογικού και κοινωνικού φύλου’’, στην ‘’αποδόμηση  των έμφυλων στερεότυπων’’ και στην  ‘’ομοφοβία και τρανσοφοβία στην κοινωνία και το σχολείο’’, θεματικές που δεν είναι σύμφωνες με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, σίγουρα θα αντιμετωπίσουν την πρόταξη του Ορθόδοξου ήθους, καθότι η Εκκλησία μας  καταδικάζει τις ομοφυλοφιλικές πράξεις ως θανάσιμα αμαρτήματα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να συνηγορήσει σε τέτοια θεματολογία.

 

Η ορθή στάση της Εκκλησία μας απέναντι στην υλοποίησης της θεματικής εβδομάδας, όπου θα γίνει αναφορά στις ‘’έμφυλες ταυτότητες’’ και που αφορά όλα τα Γυμνάσια της Ελλάδας, δεν αποτελεί απλά στάση δημοκρατικής έκφρασης, αλλά στάση Ορθόδοξου ήθους απέναντι στην πολιτική εξουσία που προσπαθεί να επιβάλει μια θεματολογία που αντιβαίνει στη διδασκαλία της.

Advertisements

3 thoughts on “ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΤΑΣΗΣ  ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ‘’ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ’’

  1. Πάτερ είχα μια διαμάχη με τον θεολόγο μου.ΜΕ ρώτησε ποια είναι η άποψη μου για τους ομοφυλόφιλους και εγω του απαντησα ότι είναι παρά φυσι θεου,διαστροφή,ανωμαλία.Μόλις ακουσε ανωμαλια νευριασε.Μου ελεγε οτι ο ιερεας στην θεια λειτουργία δεν θα ρωτήσει τον αλλον αν ειναι γκει ή οτιδήποτε αλλο.Μου ελεγε ότι η ζηλεια ειναι ανωμαλία και οχι η ομοφυλοφιλία.Μου ηρθε να του πω οτι οι γκει δεν εχουν σχεσεις με την Εκκλησία αλλα κρατήθηκα.Πατερ Μήπως ειμαι ακραίος και πιστευω οτι ειναι ανωμαλία η ομοφυλοφιλία εκτός απο διαστροφή

    • Τι λέει η Γραφή για την ομοφυλοφιλία;
      Η Γραφή δείχνει ξεκάθαρα ότι ο σκοπός του Θεού για το σεξ ήταν να γίνεται μόνο μεταξύ άντρα και γυναίκας και μόνο στα πλαίσια του γάμου. (Γένεση 1:27, 28· Λευιτικό 18:22· Παροιμίες 5:18, 19) Όταν η Γραφή καταδικάζει την πορνεία, αναφέρεται και σε ομοφυλοφιλικές και σε ετεροφυλοφιλικές πράξεις. *—Γαλάτες 5:19‐21.
      Η ομοφυλοφιλία είναι συνέπεια της διαστροφής που υπέστη το ανθρώπινο γένος με το προπατορικό αμάρτημα· προέρχεται από την απομάκρυνση της θείας χάριτος απ’ την καρδιά του ανθρώπου, αφού οι άνθρωποι την έχουν διώξει ξεμακραίνοντας από το Θεό.
      (Ρωμ. 1, 27, και 1, 18-32)
      • Εάν ένας άνδρας κοιμηθεί με έναν άντρα όπως με μια γυναίκα, και οι δύο έχουν διαπράξει βδέλυγμα … (Λευιτικό κ΄ 13)
      • Γι’ αυτό το λόγο (δηλ. για την άρνησή τους να αναγνωρίσουν, να ευχαριστήσουν και να δοξάσουν το Θεό) ο Θεός τους παρέδωσε σε επαίσχυντα πάθη. Οι γυναίκες τους αντάλλαξαν τις φυσικές σχέσεις με τις παρα φύση, και παρομοίως οι άνδρες άφησαν τις φυσικές σχέσεις με τις γυναίκες και κάηκαν με φλόγα ακράτητης επιθυμίας μεταξύ τους, διαπράττοντας άνδρας με άνδρα επαίσχυντες πράξεις και λαμβάνοντας έτσι από τον ίδιο τους τον εαυτό το μισθό που τους άξιζε για την πλάνη τους (Ρωμ. α΄ 26-27).
      • Μην πλανάσθε! Ούτε οι πόρνοι, ούτε οι ειδωλολάτρες, ούτε οι μοιχοί, ούτοι εκθηλυμένοι, ούτε οι αρσενοκοίτες (δηλ. σοδομίτες, αυτοί που κοιμούνται με άντρες), ούτε οι πλεονέκτες, ούτε οι κλέφτες, ούτε οι μέθυσοι, ούτε οι υβριστές, ούτε οι άρπαγες δεν πρόκειται να κληρονομήσουν τη βασιλεία του Θεού. Και τέτοιοι ήσασταν κάποιοι από σας. Αλλά πλυθήκατε, αλλά αγιασθήκατε, αλλά δικαιωθήκατε με την επίκληση του ονόματος του Κυρίου Ιησού Χριστού και με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος (Α΄ Κορ. στ΄ 9-11).

      Αν κάποιος ρωτήσει: «Ποια είναι η γνώμη σου για την ομοφυλοφιλία;»
      Θα μπορούσες να απαντήσεις: «Δεν μισώ τους ομοφυλόφιλους, αλλά δεν μπορώ και να εγκρίνω τις πράξεις τους».

      ✔ Να θυμάσαι: Αν καθοδηγείσαι από τον ηθικό κώδικα της Γραφής, τότε πρόκειται για τον τρόπο ζωής που έχεις επιλέξει, και αυτό είναι δικαίωμά σου. (Ιησούς του Ναυή 24:15) Μην ντρέπεσαι για την άποψή σου.—Ψαλμός 119:46.

      Δεν οφείλουν οι Χριστιανοί να φέρονται με σεβασμό σε όλους, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού;
      Ασφαλώς. Η Γραφή λέει: «Να τιμάτε ανθρώπους κάθε είδους». (1 Πέτρου 2:17) Επομένως, οι Χριστιανοί δεν είναι ομοφοβικοί. Δείχνουν καλοσύνη σε όλους τους ανθρώπους, περιλαμβανομένων και των ομοφυλοφίλων.—Ματθαίος 7:12.

      Αν κάποιος ρωτήσει: «Δεν προάγει η άποψή σου την προκατάληψη για τους ομοφυλόφιλους;»

      Θα μπορούσες να απαντήσεις: «Καθόλου. Απορρίπτω τις ομοφυλοφιλικές πράξεις, όχι τους ανθρώπους».

      Δεν κήρυξε ο Ιησούς την ανοχή; Αν ναι, τότε δεν θα έπρεπε οι Χριστιανοί να έχουν ανεκτική άποψη για την ομοφυλοφιλία;
      Ο Ιησούς δεν πρότρεψε τους ακολούθους του να αποδέχονται κάθε τρόπο ζωής ανεξαιρέτως. Απεναντίας, δίδαξε ότι ο δρόμος για τη σωτηρία είναι ανοιχτός για “όποιον ασκεί πίστη σε αυτόν”. (Ιωάννης 3:16) Η άσκηση πίστης στον Ιησού περιλαμβάνει τη συμμόρφωση με τον ηθικό κώδικα του Θεού, ο οποίος απαγορεύει ορισμένα είδη διαγωγής—μεταξύ αυτών και την ομοφυλοφιλία.—Ρωμαίους 1:26, 27.
      Αν κάποιος πει: «Οι ομοφυλόφιλοι δεν μπορούν να αλλάξουν τον προσανατολισμό τους. Έτσι γεννιούνται».
      Θα μπορούσες να απαντήσεις: «Η Γραφή δεν σχολιάζει τη βιολογική πλευρά της ομοφυλοφιλίας, παρότι αναγνωρίζει ότι ορισμένα χαρακτηριστικά είναι βαθιά ριζωμένα. (2 Κορινθίους 10:4, 5) Ακόμα και αν κάποιοι ελκύονται από το ίδιο φύλο, η Γραφή λέει στους Χριστιανούς να αποφεύγουν τις ομοφυλοφιλικές πράξεις».

      • Ευχαριστώ γιατί αλλο λιγο και θα γινομουν «»κακος ομοφοβικος ρατσιστης.»Οταν τους ελεγα οτι ειναι απαραδεκτο να υιοθετούν οι γκει παιδια μου ελεγαν και πως θα ζησουν στα ορφανοτροφεία.Προσπαθούσα να εξηγησω οτι ενα παιδι θελει πατερα και μητερα να μεγαλώσει οχι μανα μανα και πατερα πατερα.Παλι βγηκα ο «κακός μεσαιωνικός οπισθοδρομικός»άνθρωπος.Οσον αφορα τη σεξουαλική επαφη κοντεψαν να με φάνε.Ελεγαν τα περισσότερα παιδια που ειναι το κακο και εγω απαντησα με συλλογισμό.Το πρωκτικο σεξ είναι ανωμαλια οι γκει συνευρίσκονται με αυτο τον τρόπο αρα ειναι ανωμαλοι(οσον αφορά την πραξη γιατι τον άνθρωπο τον κρινουμε απο το εργο του).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s