Αναμνήσεις από τον αγαπημένο μου παππού(Γ.Δούδου)

 518

. Η Παναγία δεν είναι «κτήμα» των Χριστιανών και της Εκκλησίας. Οι Μουσουλμάνοι την τιμούν εξίσου και μάλιστα στο Ισλάμ, έχει χαρακτηρισθεί η Παρθένος Μαριάμ, από τον ίδιο τον Προφήτη Μωάμεθ, ως η πιο ευλογημένη γυναίκα όλου του κόσμου και όλων των εποχών!

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένα επίκαιρα αποσπάσματα από ένα ανέκδοτο αφήγημα, που αναφέρονται στην Παρθένο Μαριάμ.

…Ο παππούς αγαπούσε πολύ την Παναγία, λέγοντας με έμφαση, όποτε είχε ευκαιρία, πως η Μητέρα του Ιησού δεν ανήκε μονάχα στους Χριστιανούς, αλλά ήταν η Μάνα και των Μουσουλμάνων και όλου του κόσμου. Τόνιζε συχνά, επαναλαμβάνοντας ό,τι έλεγε ο προφήτης Μωάμεθ, πως η Παρθένος Μαριάμ ήταν η πιο ευλογημένη από όλες τις γυναίκες του κόσμου. Μετά την Παναγία ερχόταν η χαζρέτι Φάτιμα, η αγαπημένη θυγατέρα του Προφήτη, σύζυγος του Ιμάμη Αλή και μάνα των πολυευλογημένων Χασάν και Χουσεΐν, κατόπιν ακολουθούσαν η μπίμπι Χατίτζα, η Αϊσέ….

…Μια Πέμπτη βράδυ στο ζικρ, άκουσα τον παππού να μας λέει τα εξής: «Όποιος άνθρωπος ποθεί να βαδίσει τον δρόμο της μετάνοιας και της κάθαρσης, της σοφίας και της καλής αλλοίωσης, ώστε η ύπαρξή μας να ωριμάσει, να  γίνει ‘Ινσάν ι Κιαμίλ’ (τέλειος, ολοκληρωμένος, ώριμος άνθρωπος), δεν θα τα καταφέρει, αν το σώμα του δεν μεταμορφωθεί σε ό,τι ήταν η Μητέρα Μαριάμ. Η Παναγία όλου του κόσμου και όχι μόνο των Χριστιανών, όπως από άγνοια πολλοί πιστεύουν, αφέθηκε χωρίς επιφυλάξεις στο θέλημα του Θεού. Όταν ο Αρχάγγελος της μετέφερε το μήνυμα πως θα γεννήσει τον Ιησού, αν και δεν την είχε αγγίξει άντρας, το δέχθηκε και ούτε προς στιγμή δεν άφησε περιθώρια στην αμφιβολία να κυριαρχήσει στην άγια ύπαρξή της. Αν αφεθούμε να γίνουμε Μαριάμ, τότε η ψυχή μας θα είναι σε κατάσταση να κυοφορήσει τον Ιησού τον Μεσσία, τον άγιο Ρουχουλλάχ (Πνεύμα του Αλλάχ). Τότε και μόνο τότε, η ύπαρξή μας θα υπάρχει χωρίς εγώ και θέλω, γιατί θα οικειωθεί απόλυτα με τον εντός της Θεό, θα σβήσει μέσα στον Θεό, θα χαθεί εντός του Θεού. Κατά τα φαινόμενα, δεν θα χάσουμε την ατομικότητά μας, αλλά κατ’ ουσία ανάμεσα σε μας και στον Θεό δεν θα υπάρχει διάκριση, εγώ και εσύ. Η ύπαρξή μας θα πραγματώσει την υπέρλογη Ενότητα, το ταουχίντ[1]….

…Θα σας πω μια ιστορία, που μερικοί ίσως να την έχετε ακουστά. Γνωρίζετε πως στην περιοχή της Κομοτηνής υπάρχει μια εικόνα, γνωστή ως η «Παναγία του Αγά»;Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες, πριν από πεντακόσια περίπου χρόνια βρέθηκε θαμμένη μια εικόνα της Παναγίας, κάτω από ένα καραγάτσι στο τσιφλίκι Φατήρ Γιακά, κοντά στον σημερινό Αίγειρο. Ο Αγάς του τεραστίου τσιφλικιού, επί τρεις νύκτες, έβλεπε ένα φωτεινό σημάδι στον ουρανό, στην κορυφής του δένδρου. Δεν πίστευε στην αρχή στα μάτια του, όπως λέμε, ώσπου σε όνειρο του φανερώθηκε η ίδια η Παναγία. Του υπέδειξε, να ενημερώσει τον Δεσπότη της περιοχής και στη συνέχεια του είπε, ο ίδιος ο Αγάς, και μόνον αυτός, να σκάψει στη ρίζα του δένδρου όπου εμφανιζόταν το φωτεινό σημείο, βεβαιώνοντάς τον ότι,  σε μικρό βάθος κάτω από το έδαφος θα έβρισκε την εικόνα της. Ο Αγάς υπάκουσε. Ήρθε στη Γκιουμουλτζίνα και είπε τα καθέκαστα στο Δεσπότη της Μαρώνειας. Μετά απ’ αυτό όρισαν μια μέρα και ο Δεσπότης μαζί με παπάδες και άλλους Χριστιανούς πρόκριτους, επισκέφτηκαν το τσιφλίκι. Κατευθύνθηκαν στο καραγάτσι κι εκεί ο Αγάς, με πολλή προσοχή άρχισε να σκάβει. Παρόντες ήταν και Μουσουλμάνοι, που είχαν ακούσει το περιστατικό από στόμα σε στόμα. Όλοι περίμεναν με αγωνία. Δεν χρειάστηκε να σκάψει πολύ βαθειά ο Αγάς. Κάποια στιγμή παράτησε τον κασμά και βρέθηκε να κρατά στα χέρια, μια μικρή φορητή εικόνα της Παναγίας που κρατά στα χέρια τρυφερά τον Χριστό ως βρέφος.

…Σώζεται επίσης το εξής περιστατικό, καταγεγραμμένο σε μια από τις πρώτες βιογραφίες του προφήτη Μωάμεθ, που είχε γράψει ο Ibn Ishâq. Όταν ο Προφήτης μας επέστρεψε στη Μέκκα, ως ηγέτης των Πιστών, μια από τις πρώτες πράξεις του ήταν να καθαρίσει την Καάμπα από τα είδωλα που ήταν παρατεταγμένα στο εσωτερικό της. Μάλιστα φρόντισε ο ίδιος προσωπικά γι’ αυτό. Εκτός από τα διάφορα ξόανα υπήρχε και μια τοιχογραφία της Παρθένου Μαρίας με το Βρέφος Ιησού. Λέγεται λοιπόν, πως ο Προφήτης στάθηκε μπροστά στην εικόνα αυτή και άπλωσε τα χέρια του, κατά τέτοιο τρόπο που κάλυπτε την εικόνα της Παναγίας, δίδοντας την εξής οδηγία στους ανθρώπους: «Καθαρίστε τα πάντα εκτός απ’ αυτό που καλύπτεται από τα χέρια μου»!

Παραμονή της Παναγίας 2016

Γιώργος Δούδος

[1] Tawhid, είναι θεμελιώδης αρχή του Ισλάμ. Αναφέρεται στην ενότητα και στη μοναδικότητα του Θεού. Παρά την ποικιλομορφία που επικρατεί στο Σύμπαν, τοtawhid αποτελεί υποστατικό κατηγόρημα του σύμπαντος κόσμου, ως απόρροια Εκείνου από τον Οποίο έχει έλθει στον κόσμο της ύπαρξης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s